Thursday, November 27, 2008

spageti cik wan...hehe!!!!!!



aku kembali lagi...long time no see...hehe...agak lama jgk x update blog ni...bz la konon..huhu..


ekceli ni kira story yang agak lama suda tp aku tetap mo update jgk demi utk menggenbirakan hati kwn2 aku yg sudah bertungkus lumus menghasilkan spagetti yg cukup sedap ni..hehehehh...sedap hingga menjilat jari...jgn jeles....huhu..






hari tu kami buat roti kan...kali ni kami buat spagetti plak...hehe..rajin sungguh kami masak kan..(perasan rajin..)...cerita nya bermula begini...


di suatu petang yg indah..hehe..indah ka?...x indah sgt la..huhu...masa tu..kami satu rumah konon2 kiranya stady la utk exam..tiba2.....cik wan bg cadangan yg bernas lg...hehe..sama mcm kes roti hari tu..bernas sebernas bernya lah...tiada yg bernas selain yg paling bernas2 belaka..hehe..byknya bernas...




cik wan : lapar la...jom masak spageti?....tapi sy x tau nak masak macm mana ni?..(dgn muka yg sgt mengharapkan bantuan..hehe)

cik ifa : oh..spagetti...senang je tu...biar ifa bantu...( wah cik ifa ni ala2 chef pakar plak...cik ifa ni memang pandai msk..ble buat bakal menantu...hehe..)

aku : spagetti?...apa kah itu?..(hehe..buat2 mcm x tau...ala2 kuno la katakan..haha)...sy x pandai msk wan..tp sedia menghulurkan bantuan..hulurkan tangan ringannkan beban..aku sentiasa bersamamu...hehe(padahal dlm hati...wah spagetti..sodap tu..indahnya hidup ini..hehe)...




spagetti kami ni biasa2 jak..yalah bajet student kan...jimat menbawa berkat..hehe...bahan2 pun ala2 simple jak...mari kita intai bahan2 rahsia spagetti kami...



1) spagetti..cakap pun mo buat spagetti kan...mest la spagettinya ada...( ditaja sepenuh nya oleh cik wan)....

2) kuah spagetti...kalu x silap perasa original tomato prego...( wan lg la penajanya..suka btul wan ni menaja.. aku pun suka ditaja sepenuhnya tp bkn jd penaja..hehe..mkan free haruslah..)

3) sos cili...sos ni kira penambah perasa la...kalu suka ble lah tambah apa jenis sos yg lain..sos tiram,sos tomato dan sos yg sama waktu dgnnya la..btul ka ni?..aku pun x tau..haha..suka hati jak..( sos yg sedap ni ditaja oleh cik ifa....mest puji sdp supaya lain kali ble jd penaja lg..hehe)

4)sosej...sosej ni pun utk menambahkan kesedapan kuah...( eh wan lg ka jd penaja..wan mengapa ko sungguh baik..hehe)

5) bawang...utk tumis kuah...cik ifa la yg ckp...(kontrovesi btul ngan bwg ni..x da yg sudi mo kupas..cik ifa suda jd penaja jd x ble kupas..cik wan plak ckp alah x yah la bwg2 tu..aku plak dak ble mest letak jgk..hehe..akhirnya lepas sesi soal jawab yg panjang aku la yg g kupas(sedar diri x jd penaja lg jd jadi pengupas bwg pun ok la..haha)...masalah btul...mcm la susah sgt mo kupas bwg tu kan..

6)daun sebagai hiasan...sebenarnya aku pun x tau apa nama daun tu..cik ifa ckp mcm daun saderi tp rasanya bkn..x kisah la kan asalkan bukan daun rumput...hehe..(daun di atas adalah tajaan cik fatin...)

suma org suda jd penaja...aku bila plak..mo jd penaja jgk..(suka publisisti..hehe)..eh ada la..aku jadi penaja pada pinggan yang comel tu...haha..penaja pinggan pun jadi la...
rasanya itu jak la bhn2nya...selepas proses memasak....akhirnya terhasillah spagetti yang nampak sedap ni kan!!!..rasanya x tau lg la..haha..
nota kaki : spagetti diatas diberi nama SPAGETTI CIK WAN adalah utk menghargai jasa cik wan sbagai penaja utama...hehe...tima kasih wan bagi kami mkn percuma...lain kali jd la penaja lg..hehe
amaran!!!...ada ka amaran..rasanya kali ni x da amaran la..sbb memang spagetti tu sedap lg mengenyangkan..hehe..
:::THE END:::

No comments:

Related Posts with Thumbnails