Saturday, September 25, 2010

~Jom Jalan-Jalan Semporna Part 1~

~Salam~

Entry ini mengajak anda datang melancong ke Sabah.
Sabah adalah negeri kedua terbesar selepas Sarawak yang agak luas dan merupakan destinasi yang menarik untuk dilawati..(promot dengen sangat semangat...hehe)..Walaubagaimapun disebabkan Sabah itu luas jangan salahkan aku kalu kamu tanya certain termpat kat Sabah ni..dan aku akan buat2 muka blur tak tahu..hahaha..
baru perasan yang aku sendiri pun kira2 baru 50% kawasan Sabah yang dilawati..

Cuti hari raya  yang agak panjang memberi aku peluang melawat Semporna.

Selamat Datang ke Floating...
lokasi tempat ini berdekatan dengan pasar di Pekan Semporna...
dikenali oleh penduduk setempat sebagai Floating..kenapa?..mudah saja sebab tempat ni terapung di atas air..hehe

kan terapung tu...hehe..

aku sanagt suka pic ni...cantik sangat...cantik tak?..huhu

aktiviti yang boleh dilakukan di sini...
1) mencuci mata melihat keindahan alam...

2) melihat ikan-ikan yang berenang-renang ketepian di sini...(amaran: ikan2 tersebut bukan untuk dipancing dan dijadikan santapan ikan bakar para pengunjung.
ikan2 tersebut dipelihara dalam sangkar dan makanan ikan2 ini adalah ikan2 yang bersaiz kecil..ikan makan ikan...huhu
dalam pic mungkin ikan ini kelihatan kecil namun hakikatnya ikan2 ni sangat besar dan gemuk.nak makan pun takot..hehe

3) menginap di sini..
ni untuk para pelancong yang datang dari jauh..
yang dekat pun boleh menginap gak..x da siapa yang larang..janji ko bayar kos penginapan.Cukup.
aku tak menginap kat sini...apakah ertinya untuk aku menginap di sini kalu perjalanan dari Tawau ke Semporna ni dalam 2 jam saja..lebih baik balik rumah tido diam-diam..

menginap la di Dragon Inn..
tido la dengan selamat sebab aku jamin dan pasti tiada naga yang dipelihara disini.

P/s: sila tunggu part 2...kali ni aku crita pasal mencuci mata...part dua nant kita cuci perut plak..huhu

~end~


2 comments:

Tomato Gurl's Life said...

bestnye..nak gi jalan2 sini gak..tp xcukup fulus lagi ni.hehe..btw nice info..tengs :)

Uruchimaru @ kf said...

setuju dgn tomato..!

Related Posts with Thumbnails