Itsme

Itsme

Sunday, January 4, 2009

EPY NEW YER!!!!..hehe

wah..telambat suda ni...hehe..sabar jak la kan..hari yg ke4 suda thn baru ni baru wat posting ni..hehe...
disebabkan masalah tenet yg sentiasa weng lambat la aku wat posting ni..tapi still ble diterima lg kan...masih ada smangat tahun baru lg ni...k..kepada semua rakyat jelata seluruh dunia...aku mau ucapkan selamt menyambut thn baru semoga tahun ini lebih baik drpada thun sebelumnya..wah ayat..skema...huhu...

di kesempatan ini..aku pun mo ucapka SALAM MAAL HIJRAH 1430 kepada semua umat islam seluruhnya....

YANG PALING JAUH BUKANNYA BINTANG,MATAHARI DAN JUA REMBULAN,
TETAPI ADALAH MASA YANG BERLALU DAN TAK AKAN KEMBALI,
KELMARIN YANG LUPUT MENJADI SECANGKIR KENANGAN,
KELMARIN ANG TERLUPUT PENGUKIR SESALAN,
YANG ADA HANYA HARI INI DAN AKAN DATANG,
GUNAKAN HARI INI SEBAIK MUNGKIN KERANA ESOK BELUM TENTU MILIK KITA,
SEDANGKAN SEMALAM TELAH PERGI BUAT SELAMANYA


ok..so seperti biasa..tahun baru mest la ada azam baru kan..aku pun jenis yg suka berazam gak ni..tapi at the end of the story ada la azam2 yg x kesampainya...sebabnya datang dr diri aku jgkla...x kuat semnagat..hehe..mcm mana ni...??...kalu trus mcm ni .berbahaya la sangat...aku berada dalam zon yg berbahaya ni...harus selamat kan diri..hehe..so aku mo story la ckit cerita azam aku ni....

~ yg pertama....tuk thn baru ni....aku mo berusaha tinggatkan result aku tuk sem yg akan datang...dan kurangkan habit suka study last minit...hehe..masalah study last mint ni memang masalah besar aku dari sejak zaman yg lampau lg...x tau la knapa kenapa aku suka sgt study last minit..bahaya sangat..so tuk thn aku akan usaha tuk kurangkan study last2 minit ni..sedar la ckit cik life oii..hehe..

~yg kedua...mengamalkan gaya hidup yg lebih chat..hehe..apa aku x sihat ka???..aku chat walafiat jak sebenarnya...tapi gaya hidup aku yg kurang chat ckit..hehe..pertama memang kurang bersenam..so,tuk tahun baru ni aku kena bersenam gak sekali seminggu pun kira ok la..kedua..suka sgt makan megi(pebret aku ni..hehe)..tapi aku mcm baru jak pas mkn megi hari ni..hehe...ok2....esk jgn makan megi ok!..hehe...makan megi sebulan sekali jak ble?..harap2 bole lah...hehe

~yg ketiga....kurangkan on9 tanpa sebab..huhu..ni yg payah ni...sejak dr thn lepas lg...memng kerja aku on9 jak la..kalu ble dikira aku rasa masa aku on9 lebih lama dr masa aku study..sabar jak la kan..kena jangkitan virus online suda aku ni...hehe..tapi kalu mo update blog kira on9 bersebab la kan..hehe..jadi dikecualikan..

~yg keempat..tambah berat badan...ni pun ble jd azam gak ka?..hehe..ble jak kalu aku...ni pun masalah aku sejak dr zaman berzaman lg..BMI aku memang x normal ok...underweight jak memanjang..puas suda aku mkn ..x naik2 gak berat...so harap2 thn ni naik la ckit..3 kg pun kira ok la..hehe..

~yg kelima....jadi org yg lebih baik....ni pun satu perkara yg wajib bagi semua org kan..aku ni jahat ka?...hehe..bagi aku..aku ni x la baik sgt tp x la jgk jahat sgt...hehe..wah komen diri sendiri ni..muhasabah diri la katakan...so kalu ble aku mo tambah la peratus kebaikan aku..sekurang2nya 10% ka..hehe..ok


ok stakat ni lima jak la yg aku senaraikan..tp sebenarnya byk lagi ni..hehe..wah byk berazam..harap2 tercapai gak la..tapi x apa kan yg penting ada niat..hehe..niat diikuti ngan usaha pasti akan berjaya..btul ka??..btul la...hehe..cikgu aku yg cakap...


untuk tontonan umun..ni aku mo senaraikan perubahan2 yg berlaku thn baru ni...

laptop lama aku yg sentiasa bermasalah..dgn masalah virus la..msalah x ble shutdown la..huhu..byk masalah kan..pening suda aku ni.....
ni lak..laptop aku di tahun baru...bkn laptop yg baru..laptop yg ada semngat tahun baru jak..hehe..ni la laptop
aku lepas di reformat...harap2 dia kekal ok la...dan berkerjasama ngan aku dgn jayanya..ok cik laptop!...hehe


sebenarnya ada satu lg yg baru...perhatikan betul2..ni pic thn lepas..tudung kaler putih kan..aku rasa ok jak uniform kami ni.....ok ka?..hehe

ni lak pic thn ni..hehe..tudung telah bertukar kaler pink..hehe..ok ka?..ntah la...aku rasa cam sgt pink ok..semua pink ni...tp ada gak org ckp lebih better dr dulu...tapi small matter jak kan...tahun baru uniform baru..huhu..harap2 thn depan jgn la tukar lagi..penin suda aku...lari bajet ni....hehe


penat la pulak buat posting kali ni....posting terpanjang yg aku rasa pernah aku buat...hehe..x pa thn baru mest la ada semgat baru kan....hehe..ok...rasanya itu jak....seningga bertemu di lain rancangan...wassalam..(",)...daa..

.::THD END::.

No comments:

Related Posts with Thumbnails